לימודי קוד ורובוטיקה

הורים יקרים שלום,
בעידן שלנו, הילדים נחשפים מהיוולדם לטלפונים חכמים ולמחשבים בצורות שונות. השימוש במחשבים והאינטראקציה איתם הופכים להיות טבעיים ומערכת החינוך חייבת להתעדכן בהתאם. עוד, התפתחות תעשיית הידע בישראל הובילה להתפתחות תכניות לימוד עדכניות ומתקדמות בתחום מדעי המחשב ובתחומי התמחות בהנדסת תוכנה, עובדה שנתנה משנה תוקף ללימוד מדעי המחשב בבית הספר היסודי
.

התכנית "קוד ורובוטיקה" הינה תוכנית הנלמדת בכיתות ד'. 
זוהי תכנית יוקרתית המכינה את תלמידי ישראל לאתגרים של המאה ה- 21 . 
היא יוצרת רצף לימודי מגיל יסודי ועד לכיתה י״ב ומהווה את הצוהר הטוב ביותר ללימודי טכנולוגיה, שכן משלבים בה לימודי מכניקה, אלקטרוניקה ותכנות שמהווים נדבך נוסף ואוריינות הנדרשת מהתלמידים במאה ה- 21.
 לימוד מדעי המחשב ביסודי הופך את הלימוד במקצועות המדעיים האחרים כולל מתמטיקה, פיסיקה, מדעי החיים וכימיה הנלמדים בתיכון למוחשי. התלמידים רוכשים מיומנויות בתכנון לוגי של צעדים, בהפשטה של מצבים ומבני נתונים, ובתגובת המציאות לתכנון, ידע שילווה אותם לאורך כל הלימודים והחיים המקצועיים. לימוד מדעי המחשב ביסודי הופך למוחשי את הלימוד במקצועות המדעיים האחרים כולל מתמטיקה, פיסיקה, מדעי החיים וכימיה הנלמדים בתיכון.

אנו בבית הספר חושפים לראשונה את הנושא לתלמידי כיתה ד. 
תוכנית זו נלמדת ב- 5  בתי ספר בלבד ברמת-גן. דרך הלימוד היא תוך הנאה ושעשוע, שתגרום להם לרצות להמשיך להעמיק וללמוד את תחום מדעי המחשב. התכנית מאפשרת לתלמידים עם יכולות התחלתיות שונות להתקדם בקצב שלהם. 
מתחילים ללמד בעזרת לימוד שפת הסקרטץ׳, שפה  של תכנות בסיסי עם ממשק בעברית, צבעוני וידידותי לילדים. לסביבה מתלווים גם קובצי תמונות של דמויות ורקעים וגם צלילים, בנוסף הם לומדים רובוטיקה. ידע שיכול לעזור להם לקשר בין רמת ההפשטה הנדרשת בתכנון אלגוריתם ובכתיבת התכנית לבין פעולה מוחשית בסביבה הפיזית, סביבה שנשלטת על ידיהם. זו גם התנסות מהנה שיכולה לתרום לאהבת המקצוע. 
את הלימודי "קוד ורובוטיקה" מובילים המורים אהוד וריקי.
כולי תקווה כי לימודי ה"קוד ורובוטיקה" אכן יקנו לתלמידים מיומנויות תכנות, פיתוח מחשבתי ואתגר לימודי מתוך הנאה.
נמשיך לחתור למצויינות ולחדשנות בבית הספר.
שלכם,
ד"ר איריס מנדלביץ
מנהלת בית הספר