טיול שכבות ו-ח לנגב בעקבות 70 שנה למדינה

לכבוד 70 שנה למדינת ישראל, שכבות ו' עד ח' יצאו לטיול לעין עבדת ולצריף בן גוריון

בתאריך 27.11 יצאנו תלמידי שכבות ו' עד ח' לטיול לכבוד 70 שנה למדינה, לנגב.

בתחילה, יצאנו לעין עבדת – מעיין הנמצא באזור הררי. הלכנו באזור עד שהגענו לנחל צין, נחל אכזב מהגדולים בנגב. טיפסנו בזהירות במישור הצר שיוצא מההר עד שהגענו אל הנחל ממש. המדריך הסביר לנו שגשמים ממלאים את הנחל כל שנה. לאחר מכן טיפסנו על הר גדול, שהוסבר לנו שעשויים להיות בו טיגריסים בסכנת הכחדה – רק שבעה מהם נותרו בארץ! אמנם לא ראינו אף טיגריס, אך ראינו איילים ויעלים שטיילו להנאתם במדרונות ההר. הנוף היה מרהיב. טיפסנו על ההר בעזרת מדרגות וסולמות, וגם מזג האוויר היה לטובתנו. לאחר שהגענו לראש ההר, אוטובוס אסף אותנו אל התחנה הבאה של הטיול – צריף בן גוריון.

הצריף הוא בעצם מתחם גדול המרושת בשבילים ופסלים. למדנו על חייו של בן גוריון באמצעות סרטון על פועלו ועל חייו. לאחר מכן, הגענו אל הצריף עצמו, שהיה הבית שבו הוא בחר לחיות עד יום מותו.

נדהמנו לגלות כיצד חפציהם של בן גוריון ובני ביתו נשמרו בצורה כה אותנטית. בסיום הביקור בצריף, וסיום הטיול כולו, נסענו לקבר בן גוריון ואשתו פולה אשר בשדה בוקר. ראינו שאנשים הניחו על קברם אבנים כאות כבוד, והתרגשנו ממעשה זה. הנחנו אבנים בעצמנו ואף הצטלמנו לתמונה שכבתית. חזרנו עייפים אך מרוצים.